måndagen den 11:e juni 2012



Passa på att njut påminner jag mig själv. Njut av varje stund för det går så fort så fort. Så ja, jag försöker passa på. Och tänka att det ÄR sommar.

Ett bra sätt att passa på, för mig, är att plocka in blommor och grönt. Nuförtiden, när jag inte har eget hus med trädgård är det inte riktigt lika lätt. Men man tager vad man haver och barnen tycker inte det är helt fel att gå en liten runda med mamma på kvällarna och plocka lite där man hittar. Just nu är det midsommarblomster och hundkex. Och en kvist av en vildsådd hallonbuske på min lilla täppa utanför min lägenhet. Det är förresten ett av mina bästa tips, när inget blommar i trädgården. plocka långa kvistar från hallonbusken och sätt i kruka, glasburk, vas. De håller ganska länge och ger en härlig atmosfär till ett rum. 

Och ovan. Fin-fint spettslinne. Kan hända att jag kommer bosätta mig i det i sommar.

Trevlig måndag!


7 kommentarer:

  1. Härligt säger jag bara!!
    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att se mig om vad naturen har att erbjuda. Och ett fint sätt är det att ta in nuet, som du skriver. Har aldrig provat att ta in hallonkvistar, tack för tips. Kanske hallonhäcken kan bli rensad på kuppen.

    SvaraRadera
  3. jag känner direkt att jag oxå vill bo i ett spetslinne...

    SvaraRadera
  4. Låter härligt det. Vart kommer taxkudden ifrån? :)

    SvaraRadera
  5. I like your blog.

    http://leitmotiv-interiorismo.blogspot.com.es/2012/07/all-sweet.html

    SvaraRadera