tisdag 5 juni 2012



Jag och Calle var på skapande verkstad. Han är så kreativ min lille son och det vill man ju uppmuntra. Dagens material var lera och temat fjärilar. Och helt uppslukad blev jag. en och en halv timme gick så fort. Calle höll ut länge, det måste jag säga. Det var jag som de sista 20 minuterna, vänta Calle, mamma ska bara, bara lite, lite till. För jag ville så gärna få klart mina fjärilar. som hade kunnat bli så mycket bättre om jag bara fått liiite mer tid. Kanske en keramikkurs till hösten. Så härligt att få bli så uppslukad och bara koncentrera sig på en sak, leran. Ah!

Och en sak till. Läppstift. Ja kanske lite banalt men så härligt. Jag har aldrig haft läppstift men tycker att det är så trevligt med färg på läpparna. Så hittar jag Maybellines Kiss Pearl, inget fancy, bara snygg färg på läpparna. och nu, är det nästan slut så jag måste köpa ett nytt. Ja, vad var det ja sa, lite banaliteter men glammigt är det att ha läppstift varje dag. En liten present från mig till mig. I det lilla. 

ha en fin tisdag!

idag åker jag och stortjejen till mormor själva. Småttingarna är hos farmor och farfar hela veckan. Gissa om hon njuter, stortjejen? Själv med mamma.


1 kommentar: