tisdagen den 17:e april 2012

Köksdrömmar


Mitt hus är byggt 2007 men köket ser snarare ut som -hej 1994. Men vad härligt, en liten utmaning tänker jag. Hur göra för att med små medel och med en plånbok som inte tänkt sig köksrenovering göra det lite vackrare? 

Jo, jag tänker mig,

Ny köksblandare i vitaste vitt

Vit diskho nedsänkt vit laminatskiva

Nya köksbeslag

Tada!

Och nu kom jag ju på varför inte det riktigt vill sig med min anslagstavla i kork och trären ram. Med ett kök som ser ut som från 1994, ja då ser ju anslagstavlan också ut som som den hängt med från 90-talet. Och inte alls så där stylish 2012 som jag ville. Ah!








6 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med projekt! Blir nästan lite avis. Hemma projekt är det bästa jag vet! Gick och mös (myste??) hela min lediga torsdag, flyttade runt sakerna på kökshyllorna och slängde in en kaffekokare vi inte använde i ett skåp, och vips, var det såå mycket bättre och jag var såå mycket lyckligare i själen :-). Lycka till o berätta/visa hur det går!

    SvaraRadera
  2. Japp, en del retro-saker funkar inte riktigt när det inte riktigt blir något stilbryt. Vårt förra kök var också lite så och allt blev liksom lite beigt...:-)
    Men det låter superfint med vit blandare och diskho!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli så fint och jag är alldeles säker på att anslagstavlan kommer till sin rätt så fort minirenoveringen är klar.
    kram tanten

    SvaraRadera
  4. Tänk vad små detaljer kan förändra! Jag har målat om anslagstavlor precis som du med vit ram och jag tror att det kommer fungerar, det beror helt på vad du fyller dem med! Pimpa dem med style a'la 2012 så kommer de också att förändra köket :)

    SvaraRadera
  5. Nu försvann du igen!
    Det är i och för sig helt okej att ha ett liv utanför ens blogg också :-).
    Men ville bara säga att jag saknar dig!

    SvaraRadera
  6. jamen jag har undrat vart du tog vägen *ler*
    saknar ju dina fina inlägg.
    massvis.

    och hoppas så klart att du mår bra.

    vad kul med örhängena. alltid kul att känna sig snyggelisnygg!
    jag hade ett par andra på mig idag ... samma sak här.
    lite glam & glitter till jeansen.

    stor kram.
    ulrika

    SvaraRadera