tisdag 17 april 2012


Ett litet projekt blev det på kvällskvisten. Anslagstavla i kork fick lite färg på ramen. Vi får se vad det blir. Är inte helt övertygad om anslagstavlan gör sin revival i hemmet ännu. Kork är ju så trevligt men behöver kanske vara i ny fräsch form.

Sally och jag är ensamma denna veckan då Esther och Calle är på Teneriffa. Vi tycker nog att det är allt bra tomt. Men samtidigt, så njuter vi lite av att bara vara vi. Jag kommer på mig själv med att tänka- vem är den här häftiga lilla människan. Så cool och självständig. Så verbal och rolig. Så vi skrattar och myser och ja, njuter av att bara vara vi. Och jag ser fram emot att se Sallys glädje när hennes syskon är hemma igen!

trevlig tisdag!




5 kommentarer:

  1. Underbart!
    Ibland kan det vara så skönt att bara få vara en med en liten.
    Passa på att njut.

    Och korken ser ut att bli fin fin.
    Stor kram. Ulrika

    SvaraRadera
  2. Har två kork-talvor som står lutade mot väggen i väntan på övertygelse. Men om jag målar kanten vit. Tack för det tipset. Då tror jag minsann att de får avancera upp till väggen!

    SvaraRadera
  3. Tack Ulrika! Och Anna, ja det verkar som har haft samma tvekan där. Det är så rätt men ändå så fel. Och riktigt vad som gör att man tvekar vet man inte. Tror kanske att det är för nära inpå på något sätt. Hängde upp min här nu så får jag se :-). Trevlig dag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag har en i arbetsrummet - helt naturell furu med korken. Funkar fint mot Morris pilblad :) Så kul att du är igång igen med bloggandet. Så jag saknade dig när du inte fanns där ibland. Fin dag!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du, weronica. Så glad jag blir :-)! Och du, där kan jag tänka mig att anslagstavlan gör sig perfekt. Så ska den kännas. Fin dag till dig med!

    SvaraRadera